Loading...
Home / Blog / Nominatie voor KLM “Earn your Stripes”

Reactivatiecampagne maakt kans op Dutch Interactive Award

De KLM campagne “Earn your Stripes/Verdien je strepen” is genomineerd voor een Dutch Interactive Award in de categorie Activation. Deze campagne is een samenwerking tussen RapidSugar, Icemedia (nu GUC Agency) en CloseContact in opdracht van KLM.

KLM campagne "Earn your Stripes" genomineerd voor Dutch Interactive Award

Doel van de campagne

KLM wil inactieve adressen uit hun database, ontvangers die al 6 maanden of langer geen enkele commerciële nieuwsbrief meer geopend hebben, reactiveren en duurzaam betrokken houden bij het merk. RapidSugar vertaalde dit in een interactieve, multichannel campagne waarin KLM-klanten op speelse wijze hun profiel kunnen updaten. In de vorm van een ‘flight training’ delen ze informatie over hun reisgewoonten, favoriete bestemmingen en interesses. Daarmee maken ze maandelijks kans om vliegtickets te winnen èn krijgen ze voortaan alleen nog mails met echt relevante, persoonlijke content.

Techniek en uitvoering

CloseContact heeft voor deze campagne alle e-mails en landingspagina’s gebouwd, inclusief animaties en interactieve elementen. We zorgen ook voor de segmentering van de data en de geautomatiseerde verzending van de e-mails. Als incentive kunnen deelnemers na de tweede training via Icemedia een bagagelabel ontwerpen en gratis thuisgestuurd krijgen. De techniek achter de persoonlijke, eenmalig te gebruiken URL die daarvoor gebruikt wordt, is ook door CloseContact geïmplementeerd.

De Dutch Interactive Awards worden op donderdag 27 juni, tijdens een feestelijke awards show uitgereikt.

Deze site maakt gebruik van cookies, lees voor meer informatie onze privacy policy

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close