Loading...
Home / Blog / Tijd voor de Campagne Supernova

De nieuwe generatie marketing campagnes straalt als nooit tevoren.

De Campagne Supernova

Er is tegenwoordig zoveel ruis, spam en vervuiling op alle digitale en fysieke marketing kanalen dat het alsmaar moeilijker wordt om een fantastische campagne op te zetten om nieuwe klanten te winnen of bestaande te behouden. Maar als je het goed aanpakt, zullen jouw next generation campagnes stralen als een supernova.

Waar je klanten naar snakken

  • Behandeld worden als individu
  • Keuzes in de customer journey die worden bepaald door voorkeuren en situatie
  • Begrepen worden en snelle en passende reacties van merken krijgen

Klanten zijn geen doelwit, en ze hoeven geen genoegen te nemen met spam en slecht uitgedachte aanbiedingen. Klanten zijn geïnteresseerd in nuttige, relevante en goed getimede informatie en zijn bereid om persoonlijke informatie met je te delen als je ze ervan kunt overtuigen dat je die kunt leveren.

Waarom?

Begrip van de customer journey is essentieel als je slimmere en meer succesvolle campagnes wilt voeren. Het soort campagnes dat de relatie met je klant naar een hoger niveau tilt. het soort campagnes dat verder denkt dan het eerste contact en conversaties opstart die waarde toevoegen voor jullie beiden. Personalisatie kan je verkoop met 20% laten groeien. 77% van de klanten van banken en verzekeraars zegt dat gepersonaliseerde marketing hen ertoe kan overhalen om producten en diensten aan te schaffen waar ze niet eerder gebruik van maakten.

Hoe?

De campagnes van nu zijn real-time, ze gaan uit van de klant en ze zijn omni-channel. Ze zijn gebouwd op inzicht en vertrouwen. Uiteindelijk gaat het er om dat je dichter bij de klant komt en het contact altijd relevant is, zodat je betere en duurzame resultaten boekt. Perfect georganiseerde campagnes zijn de weg naar een oprechte relatie met je klant.

Vijf tips om je marketing campagnes te laten stralen

1.  Stel de juiste vragen
Neem je organisatie eens goed onder de loep: Welke systemen heb je, hoe werken ze samen en hoe is je data gestructureerd? Welke afdelingen en mensen moet je betrekken bij een omni-channel campagne? Denk dan vanuit de klant: Hoe communiceren jullie met elkaar? Is elke campagne gericht op het opbouwen van een langdurige relatie? Gebruik je de juiste meetinstrumenten?

2. Stop en luister
Als je niet luistert, leer je niets. Begin met ‘luisteren’ naar het omni-channel gedrag van je klanten en het monitoren van alle touchpoints in je campagnes. Verwerf inzicht in je huidige campagnes en ontdek hoe ze beter kunnen.

3. Bekijk de echte customer journey
Als je real-time meekijkt hoe je klanten de customer lifecycle doorlopen, zo zie je waar het niet lekker loopt en begrijp je hoe een campagne presteert op elk kanaal en apparaat.  Zo kun je KPI’s meten en meer doen met je budget. Je ziet wellicht ook kansen die je eerder niet zag.

4. Identificeren en verbinden
Zodra je weet wie je doelgroep is, kun je het contact persoonlijk maken. Ga een een-op-een relatie aan, breng de online en offline activiteiten van je klant bij elkaar in een compleet profiel, inclusief bekend en anoniem gedrag. Ga verder dan e-mail en creëer audiences op basis van real-time inzichten, dynamische acties en intentie.

5. Personalisatie gebaseerd op de klantreis
Met dynamische interacties en real-time besluitvorming, kun je je campagnes extra persoonlijk maken. Je kunt next-best acties bepalen, gebaseerd op echte interacties met je klant en de fase van de customer journey waarin die zich bevindt. Dat levert betere klantervaringen op langs alle kanalen.

Je gereedschap:

Thunderhead’s ONE Engagement Hub maakt gebruik van AI om de intentie en de persoonlijke klantreis van elke individuele klant te achterhalen. Met de verkregen kennis kun je in real-time individuele customer journeys uitstippelen voor elke klant, langs alle kanalen waar je over beschikt. Je kunt het los gebruiken, of geïntegreerd in de Salesforce Marketing Cloud als Interaction Studio. Interesse? Neem contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvende demo.

 

Dit artikel werd oorspronkelijk gepubliceerd op het blog van Thunderhead. Overgenomen met toestemming van de copyrighthouder.

Deze site maakt gebruik van cookies, lees voor meer informatie onze privacy policy

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close