Loading...
Home / Blog / E-mail Marketing benchmark 2015

De DDMA heeft wederom de nationale e-mail marketing benchmark gepresenteerd, dit keer mede mogelijk gemaakt doordat de volgende ESP hun anonieme data hebben afgestaan aan de DDMA voor onderzoek en analyse:

  • Hellodialog
  • iConnecqt
  • Tripolis
  • E-ngine
  • Measuremail
  • Webpower
  • Mailplus

Dit heeft bij elkaar 144.175 verzonden e-mailings opgeleverd bestaande uit 3,62 miljard e-mails.

Nationale E-mail Benchmark 2015

Opvallendste feiten:

  • 4% van alle mailing maakt gebruik van een gepersonaliseerde onderwerpregel
    is dit bewust omdat het effect minimaal is? 
  • 15 % van de mailings maakt slechts gebruik van dynamische content
    Dit is echt een teleurstellend laag percentage!
  • Bij B2C mailing opent gemiddeld 43% van de unieke ontvangers e-mail op een mobiel device en 37% klikt
    De stijging van email op mobiel is conform de algemene trend en zal zeker nog hoger worden de komende jaren, de gehele beleving van de e-mail opener en klikker wordt door responsive design steeds beter 

Dit waren eigenlijk wel de meest opvallende feiten uit het rapport, blijft een feit dat er veel verklaringen zijn voor specifiek gedrag maar vaak ook door de gebruikte data in het onderzoek. Te kleine aantallen, slechts een beperkt aantal ESP,  toch is het zeer prettig als je een klant een aantal benchmark cijfers kunt noemen. Wij gebruiken het regelmatig om toch even te toetsen of we op koers liggen of niet.

Download hier de DDMA_Nationale_E-mail_Benchmark_2015

Indien men voor Nederland een alternatief zoekt adviseren wij om de Benchmark van E-Village te bekijken, dit is weliswaar vanuit 1 ESP maar het volume is nagenoeg gelijk aan de DDMA benchmark (nl. 3 miljard). Even registreren en hij zit in je mailbox.

Deze site maakt gebruik van cookies, lees voor meer informatie onze privacy policy

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close