Loading...
Home / Download / De Dutch email benchmark 2016 is er

DDMA presenteert jaarlijkse rapportage e-mail campagnes.

De Dutch email Benchmark van de DDMA (Data Driven Marketing Association) is gebaseerd op de volgende data:

  • Nederlandse E-mail campagnes (Nederlandse afzenders naar ontvangers in Nederland)
  • Verzonden naar tenminste 500 adressen
  • Verzonden tussen januari en december 2015
  • Afkomstig van zeven Email Service Providers

Eventdriven, transactie- en servicemails zijn uitgesloten van het onderzoek.

Dit jaar is bij de analyse van de cijfers voor het eerst gebruik gemaakt van voorspellende modellen.

Enkele in het oog springende feiten uit deze benchmark:

Hoe groter de campagne, hoe lager de COR, CTR en CTO*. Deze cijfers zijn uiteraard relatief, dus in absolute aantallen kunnen er toch veel mensen bereikt worden met grote campagnes.

Er is een stijging van te zien in het aantal e-mails dat wordt geopend op een mobiel apparaat (hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen telefoons en tablets). Het aantal opens gaat van 31 procent in de vorige benchmark naar 41 procent nu, de mobiele CTR en CTO liggen lager: het lijkt erop dat de eerste schifting van ontvangen mails op een mobiel apparaat gedaan wordt, maar dat men voor verdere actie nog steeds de voorkeur geeft aan desktop of laptop. Het omslagpunt naar mobiel is echter dichtbij!

Slim gebruik van dynamische content en gepersonaliseerde onderwerpregels vergroten het succes van een mail, dit effect is vooral merkbaar in de sectoren telecom en goede doelen, die deze technieken optimaal gebruiken.

Er is wel een aandachtspunt: Zowel de CTR als de CTO dalen al enige jaren gestaag. Betekent dit dat de ontvanger uitgekeken raakt op e-mail? E-mail marketeers moeten zich misschien gaan bezinnen op nieuwe manieren om de ontvangers te verrassen en te prikkelen en zo het engagement weer te verhogen.

[table id=1 /]

*COR= confirmed open rate: aantal geopende mails
  CTR= click through rate: aantal unieke klikken/aantal bezorgde mails
  CTO= click to open rate: aantal unieke klikken/unieke opens = unieke klik-per-open ratio
(Unique CTO)

De DDMA Dutch email Benchmark 2016 is hier te downloaden.

Deze site maakt gebruik van cookies, lees voor meer informatie onze privacy policy

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close