CloseContact | Customer Life Cycle Marketing | CloseContact

Customer Life Cycle

Customer Life Cycle Marketing

Onder de Customer Life Cycle of Customer Journey verstaan we het proces dat een klant doorloopt bij de aanschaf van een product of dienst. De cyclus bestaat globaal uit de volgende stadia: overwegen, aankopen, gebruiken en onderhouden. Contactmomenten tussen de klant en de aanbieder van het product of de dienst worden ook wel ‘touch points’ genoemd. Elk contactmoment genereert data en informatie over de klant. Hiermee kan iedereen een duidelijk profiel van zijn klant opbouwen. Met behulp van dit profiel kunt u klanten optimaal van dienst zijn met gepersonaliseerde communicatie.

Op basis van een vanuit de Dialogue Strategy bepaalde contactstrategie, ontwikkelen wij programma’s die aansluiten bij alle fases in de customer journey. We zorgen dat die worden geïntegreerd in uw communicatiekanalen en worden gekoppeld aan databases, opgezet door Database Development en Data Insight. Hiermee kunt u inspelen op gebeurtenissen in de customer life cycle, en snel inspelen op het gedrag van uw klanten.

Campagnemanagement

Wij beschikken over de expertise om uw campagnemanagement op te zetten en uit te voeren. Omdat vrijwel alle campagnesystemen zich in de cloud bevinden, heeft u de keuze om de werkzaamheden volledig aan ons uit te besteden, gezamenlijk met ons uit te voeren of in uw eigen organisatie onder te brengen. Wij werken met de bewezen technologie van onze partners zoals Salesforce Marketing Cloud, Thunderhead en Emarsys.

Regisseur bij de uitvoering

Bij de uitvoering van complexe campagnes zijn vaak meerdere externe partijen betrokken: call centers, reclamebureaus, fulfilment bureaus en andere specialisten. CloseContact vormt het kloppend hart bij de uitvoering en is de regisseur over de gehele keten.

Customer Life cycle