CloseContact | Nierstichting funnel optimalisatie | Closecontact

Nierstichting
Funnel optimalisatie

  • Nierstichting-slide1
  • Nierstichting-slide1-mail
  • Nierstichting-slide2
  • Nierstichting-slide3

Doel:

Optimalisatie en integratie van de online donatieformulieren, alsmede het loyaliteits- en dialoogmarketingproces inventariseren en een verbeterplan opleveren.

Klant:

De Nierstichting zet zich in voor een toekomst met zo weinig mogelijk nierziekten en een betere toekomst voor nierpatienten.

Werkzaamheden:

CloseContact heeft de verschillende donatie-funnels van de Nierstichting geanalyseerd en een strategisch plan geschreven voor optimalisatie en integratie van online formulieren. Dit plan is vervolgens uitgewerkt tot concrete briefings voor de technische en creatieve bureaus die onderdeel waren van het project. Centraal stond een A/B/C-test van de funnels. Uit deze tests is de winnaar gekozen op basis van conversie en opbrengst. De funnels zijn intelligent opgebouwd, gebaseerd op customer behaviour, zodat de bezoeker zo weinig mogelijk hoeft te klikken voor hij tot donatie overgaat. Hieromheen zit een communicatie- en dialoogmarketingconcept dat afhakers per email vraagt terug te keren naar de funnel om de donatie af te maken. Donateurs worden gestimuleerd hun profiel te verrijken en opt-in te worden in een onboarding-programma..

Doelgroep:

Bestaande en potentiële donateurs van de Nierstichting.

Tools en Technieken:

Tripolis

Google Analytics

SQL Server database

  • Nierstichting
Naar de website →

Comments are closed.