CloseContact | Marketing Automation | CloseContact

Marketing Automation

Wat is Marketing Automation?

Marketing automation voorziet marketing- en salesafdelingen van een geïntegreerd platform, waarmee het mogelijk is om het proces van lead generation, lead nurtering, onboarding, engagement en retentie te automatiseren.

Door alle beschikbare data over uw klanten en prospects te combineren, kunt u gepersonaliseerde campagnes opzetten langs verschillende kanalen. Hiermee kunt u ze altijd op het juiste moment in hun customer journey van relevante informatie voorzien. Deze aanpak resulteert in beter gekwalificeerde leads, een hogere conversie en een toenemende loyaliteit.

Wat is er nodig voor succesvolle marketing automation?

Een persoonlijke en relevante dialoog voeren met een grote groep consumenten tegelijk klinkt als een onmogelijke opdracht.
Hoe pak je dat aan? Het proces is onder te verdelen in een aantal stappen.

  • Structurele contactstrategie bepaald vanuit Dialogue Strategy workshops
  • Blueprint van de Customer Journey
  • Een database waarin marketingdata verzameld en bijgehouden wordt, deze kan indien nodig door onze Database Development afdeling voor u worden ontwerpen en gebouwd
  • Een gebruiksvriendelijk campagnemanagement-systeem waarin al uw marketing- en salesprocessen op efficiënte wijze worden beheerd en aangestuurd, een overzicht van mogelijkheden vind u bij onze partners
  • Een analyse-instrument om uw marketing ROI te testen, meten en optimaliseren. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door onze Data Insight specialisten

Direct meetbaar resultaat

CloseContact kan de complete inrichting van uw marketing automation verzorgen. Wij zorgen voor een platform waarmee alle belanghebbenden (marketing, sales en eventuele externe partijen) uit de voeten kunnen. Door het totale traject op te splitsen in meetbare modules, zullen de eerste resultaten meteen zichtbaar worden. Onze methode biedt tevens ruimte voor doorlopende evaluatie en optimalisatie.