CloseContact | Inbound Marketing | CloseContact

Inbound Marketing

Wat is Inbound Marketing?

Traditionele Outbound marketing is gericht op het vinden en actief benaderen van klanten. Inbound Marketing werkt andersom: met technieken als zoekmachineoptimalisatie, social media en contentmarketing, kunt u doelgericht verkeer naar uw website leiden. Als u uw prospects relevante content biedt op het moment dat zij daarnaar op zoek zijn, veranderen zij in waardevolle leads en gewaardeerde klanten.

Hoe kunnen wij u daarbij helpen?

Via slimme data-analyses vinden we de social mediakanalen (zoals LinkedIn, Facebook of Twitter) en andere sites waar uw prospects zich bevinden. Door deel te nemen aan online gesprekken kunnen we meer bezoekers naar uw website sturen. We kunnen uw prospects ook aanmoedigen om daar relevante content te downloaden. Deze aanpak helpt ons om, via Marketing Automation, lead nurturing uit te voeren op individueel niveau. Dit resulteert in een regelmatige toevoer van hoogwaardige, sales-ready leads.

Dit is het stadium waarin Outbound en Inbound Marketing een krachtige combinatie gaan vormen. We zullen zien dat Inbound helpt bij het genereren van een marketing lead, waarna Outbound (bijvoorbeeld email marketing) deze transformeert in een sales-ready lead.

Inbound Marketing vereist een duidelijke strategie, tijd en doorzettingsvermogen.Vaak hebben bedrijven niet de capaciteit en mankracht in huis om voldoende aandacht te besteden aan Inbound marketing. Hier kan CloseContact helpen. Bijvoorbeeld met content creatie en social media management, optimalisatie van websites en landingspagina’s, volledige tracking en nog veel meer. Ons social media en communities team staat klaar om uw project te ondersteunen en brengt u graag op een aantal goede ideeën. Op zoek naar een geautomatiseerde oplossing? Wij werken met verschillende oplossingen / platformen, zoals Salesforce Pardot.

Inbound marketing volgens Pardot